<ایران آماده تامین نیازمندی‌های ارتش لبنان است
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1086
نویسنده : کامران وزیری

وزیر دفاع کشورمان، با تبیین شرایط حساس منطقه و اشاره به سیاست‌های برخی کشورهای فرامنطقه‌ای که با هدف تضمین امنیت رژیم صهیونیستی و تضعیف حلقه‌های محیطی اطراف این رژیم جنگ افروز صورت می‌گیرد گفت: از دل این سیاست غلط گروهک‌های تروریستی ریز و درشت با حمایت مالی – اطلاعاتی و نظامی غرب و برخی کشورهای منطقه متولد شد که داعش یکی از نمونه‌های آن است.

سردار دهقان با بیان اینکه، تروریست‌های داعش و صهیونیست‌های کودک‌کش دو روی یک سکه‌اند و با قتل عام انسان‌های بیگناه، نابودی زیر ساخت‌های اقتصادی و تضعیف توان مقاومت در فلسطین، سوریه، لبنان و عراق امنیت و ثبات کشورهای اسلامی را هدف گرفته‌اند، تصریح کرد تنها راه مقابله و رهایی از این خطرات مهلک، وحدت، همبستگی و همکاری کلیه عناصر مقاومت است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد، دفاع جانانه مردم لبنان و فلسطین در جنگ‌های 33 روزه ، 22 روزه و 51 روزه نشان داد در سایه وحدت، همبستگی و مقاومت می‌توان ضمن دفع خطر استیلای متجاوزین و حفظ تمامیت ارضی، زمینه ثبات و امنیت پایدار را فراهم کرد.

سردار دهقان، با ضروری توصیف کردن تقویت ارتش لبنان بعنوان مظهر اقتدار لبنان و سدی بزرگ در برابر اقدامات گروهک‌های تروریستی و اختلالات امنیتی، از لبنان بعنوان کشور خط مقدم جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی یاد کرد و افزود: مقاومت لبنان متعلق به یک گروه و مذهب خاص نیست و همکاری ارتش لبنان و مقاومت با حمایت آحاد مردم این کشور موجب افزایش توان لبنان در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی و تحرکات گروهک‌های تروریستی شده است.

وزیر دفاع کشورمان در پایان با تشریح توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران که با اتکاء به توان داخلی بدست آمده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران با هدف تحکیم اقتدار ملی و تقویت امنیت لبنان، آماده است ضمن تأمین نیازمندی‌های ارتش لبنان، تجارب خود را برای مقابله با گروههای تروریستی و تکفیری در اختیار ارتش این کشور قرار دهد.

سمیر مقبل معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان نیز در این ملاقات با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران گفت: ما در این سفر قصد داریم موضوعات مورد علاقه و اهتمام دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

وی گفت: لبنان در حال حاضر در شرایط خاصی به سر می‌برد و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک کشور دوست بسیار مهم تلقی می‌شود.

سمیر مقبل گفت: گسترش همکاری‌های ایران و لبنان در همه زمینه‌ها از جمله در حوزه دفاعی مورد تأکید است و امیدوارم این سفر سرآغاز همکاری‌های مشترک و مؤثری را فراهم کند.

وی از رژیم  صهیونیستی و گروهک‌های تکفیری تروریستی بعنوان دشمنان لبنان یاد کرد و گفت: همه طوائف و گروه‌‌ها، همه سیاسیون و همه مردم لبنان پشت سر ارتش لبنان قرار دارند و ارتش با این پشتوانه از آمادگی کامل برای مقابله با دشمنان لبنان برخوردار است و حافظ امنیت این کشور است.

وزیر دفاع لبنان تصریح کرد: تجهیز ارتش لبنان به سلاح‌های مورد نیاز و مدرن می‌تواند قدرت عملیاتی آن را در مقابله با گروه‌های تکفیری و تروریستی افزایش داده، اجازه ندهد ثبات و آرامش این کشور خدشه‌دار شود.


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران , لبنان , همکاری های دفاعی , روابط راهبردی ,



مطالب مرتبط با این پست
.
ویژگی‌های سامانه جهت‌یاب شنود DDF
صالحی خبر داد: دستگیری 4 خرابکار در یکی از تاسیسات هسته‌ای
برگی از خاطرات حماسه
پسرانی که ما را یاد پدرانشان می اندازند/عکس
حر عاملی حزب الله کیست؟ + عکس
«لشکر خوبان» روایت خوب و نگارش بسیار ممتازى دارد
جزئیات طرح ناو آموزشی خلیج فارس
آمادگي ايران براي ساماندهي و تجهيز نيروي دريايي ناميبيا
امنیت پایدار دریاها مدیون نیروی دریایی ارتش ایران است
ادای احترام نظامی روحانی + عکس
پیچیده ترین عملیات هوایی دنیا
به جرم نماز خواندن در آمریکا از نیروی هوایی اخراج شد
مقابله ناوگروه ارتش با دزدان دریایی در ربایش و انهدام کشتی تجاری ایرانی
فرمانده نیروی دریایی ارتش نامیبیا از ناوشکن جماران بازدید کرد
پهبادی تهاجمی با قابلیت حمل موشک و بمب
شکار عقاب جاسوس اسرائیلی در لبنان +تصاویر
کبراهای زهرآگین ایران؛ چابکتر و قوی تر
واکنش داوود اغلو به خبر همکاری ترکیه با ایران درباره جاسوسان موساد
ایران ؛ شانزدهمین ارتش قدرتمند جهان
مذاکرات موشکی ایران و روسیه در تهران/ S300 جزو تحریم‌ها نیست
عربستان سطح روابط خود را با آمریکا محدود می‌کند
توصیه های سی‎ان‎ان به اوباما؛آمریکا واقع بین باشد/ گام های مثبت ایران را با اقدام متقابل پاسخ دهید
بشاراسد: شرایط موفقیت کنفرانس ژنو 2 !؟
تحریم‌ها بر نیروی هوایی ایران هیچ تأثیری نداشته است.
برژینسکی: دوران سلطه آمریکا بر جهان به پایان رسیده است.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: